۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

شرایط عمومی تحصیل در خارج از کشور

شرایط عمومی تحصیل در خارج از کشور

شرایط عمومی تحصیل در خارج از کشور

هر فردی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، یک سری از شرایط های عمومی را باید داشته باشد. شرایط عمومی برای ادامه تحصیل در کشورها تقریبا یکسان می باشد. با توجه به شرایط تحصیل در خارج از کشور حتما افراد باید اطلاعات لازم را در این مورد داشته و همچنین تصمیم قطعی خود را مبنی بر ادامه تحصیل در خارج از کشور گرفته باشند.  

سابقه تحصیل در یکی از مقاطع ذیل:

  • متوسطه نظری یا فنی حرفه ایی جهت ادامه تحصیل در مقطع کالج
  • پیش دانشگاهی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی
  • کارشناسی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای پیوسته
  • دکترا جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق دکترا و فرصت های مطالعاتی

شرایط مالی

داشتن توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در طی دوران تحصیلی . البته در برخی از کشورها هزینه تحصیلات بر عهده خود دانشگاه های مورد نظر می باشد. در مطالب بعدی حتما بیشتر توضیح خواهیم داد.

آمادگی جهت پرداخت:

هزینه بررسی مدارک و صدور پذیرش توسط دانشگاه هزینه صدود روادید تحصیلی به سفارت کشور موردنظر

آمادگی جهت رزرو:

هتل یا خوابگاه دانشجویی در کشور مورد نظر( دربعضی از موارد) بلیط رفت و برگشت به کشور مورد نظر

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی(شرایط عمومی تحصیل در خارج از کشور)

رزومه شخصی شامل سوابق تحصیلی، علمی، تحقیقاتی، ورزشی، شغلی ترجمه گواهی آحرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات بر حسب مورد با تایید وزارت دادگستری و امور خارجه در صورت لزوم سفارت کشور مورد نظر پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار به علاوه کپی صفحات آن مدرک رسمی مربوط به آموزش به زبان انگلیسی مانند ایلتس و فافل  یا تحصیل در دانشگاه زبان انگلیسی ترجمه شناسنامه بر حسب مورد در رابطه با دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر مدارک فوق مدارک ذیل نیاز است: توصیه نامه از سه استاد محل تحصیل دانشجو ترجمه تز تحقیقات مقالات به چاپ رسیده در مجلات خارجی یا داخلی سوابق شغلی

در رابطه با دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش برای مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد علاوه بر مدارک فوق مدارک ذیل نیاز است:

ترجمه سرفصل های تحقیقات ارائه پروپوزال تحقیقاتی جهت تحقیقات در دوره دکترا سوابق شغلی و تدریسش در دانشگاه با هیئت علمی

مدارک لازم جهت اخذ روادید تحصیلی (شرایط عمومی تحصیل در خارج از کشور)

12قطعه عکس 3در 4 ترجمه سند ملکی والدین یا اسپانسر گواهی موجودی حساب بانکی والدین یا اسپانسر، حداقل معادل هزینه های سال اول گواهی اشتغال به کار والدین یا اسپانسر آزمایشات سلامت جحسمانی گواهی وضعیت سلامت جسمانی و روانی توسط پزشک برحسب مورد، قبولی در مصاحبه سفارت کشور مورد نظر از جمله شرایط صدور روادید تحصیلی می باشد. پایان خدمت یا معافیت سربازی برای مشمولان در گروه های مختلف سنی در مقاطع گوناگون از جمله معافیت تحصیلی فقط در مقاطع بالاتر از لیسانس ، جهت خروج از کشور ضروری است. متقلضیان می توانند با مراجعه به لینک مشاوره تحصیلی درخت دانش از خدمت مشاوره و برنامه ریزی موسسه مطلع و در صورت تمایل از این خدمات استفاده نمایید.  

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر